Om du nu måste vara någon annan, välj någon som inte är upptagen.

Vakna upp, du tappar greppet! Ta tag i det på nytt medan du kan!

Vem är det som målar min spegel?
Jag känner inte längre igen människan som stirrar tillbaka
Den är precis som så många andra, helt utan en egen vilja.
Även om den inte liknar mig så rör den sig likadant som mig, varenda rörelse återskapas.

Det händer att jag läser andras bloggar när jag har tid att ödsla men inget att ödsla den på. Det är skrämmande att se hur människor längre inte kan vara sig själva, vi måste kopiera, vi måste förändra, vi kan inte längre skriva vad vi tänker. Ett inlägg för mig är att omformulera mina tankar till text. Min blogg är inget arbete, det är ingen rapport, det jag skriver kommer direkt ifrån huvudet. Jag sitter inte och lusläser min blogg efter eventuella slarvfel, jag sitter inte och tänker i en halvtimma på vad folk vill läsa. Vad folk vill läsa spelar ingen roll, det som för mig spelar roll är vad jag vill skriva.

Och du, gumman.. Personen/Personerna du försöker vara är redan upptagna. Känns det bra att vara en kopia, ett andra exemplar, känns det bra att i dina tankar vara någon du inte är? Lycka till med din bantning förresten! Snart kommer vi väl inte se dig längre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0