Börjar denna förändring ta sin form nu?

Ska återigen skriva lite om förändringar..

Sjukt mycket förändringar just nu, mitt umgänge i skolan har totalförändrats och egentligen har jag väl inget fast umgänge. Jag sätter mig där det finns flest av de jag känner eller där diskutionen är mest intressant. Trött på alla ord om hur folk ska vara och uppföra sig. Låt dem vara precis som ni tillåts vara.

Och kylan som biter sig fast i varenda del av kroppen som vi inte lyckats täcka över med lite tyg, så här jävla kallt har det inte varit på länge. I alla fall inte konstant under såhär lång tid. Den känns så dödande men vi härdar ut. Så länge vi inte dör av den är vi litelite starkare.

La även märke till att det är ljust fortfarande vid halv sex på kvällen nu för tiden, det slog mig när jag satte mig på bussen hem och kollade ut genom fönstret. För inte alls så länge sen var det mörkt redan när jag tog den tidigare bussen hem. Det krävs visst att man ser saker på ett speciellt vis för att vi ska upptäcka dem.

Har även kommit igång med träningen ordentligt och det är väl ändå en av de skönaste förändringarna. Man verkligen känner att saker blir bättre bara man ger sig in i dem, vi kan prata hur mycket som helst om saker vi ska göra. Men folk är extremt dåliga på att verkligen ta tag i saker.

En dag tills det återigen är helg, veckan har tagit sig förbi sådär obemärkt. Det känns som igår det var söndag och det är väl både bra och dåligt på sina sätt. Det skrämmer mig att tiden försvunnit utan att jag egentligen vet hur och när. Dock har jag väl utnyttjat den tid jag haft på ett tillräckligt bra sätt. Fast skönt ändå att dagarna försvinner sådär och med den kylan för att tillslut helt ersättas med lite värme.

Fick precis ett sms som gjorde mig sådär lite trött på hela skiten dessutom.
Hur svårt kan det vara att höra av sig?

Fick även hem mitt frånvaropapper idag, visade sig att jag hade 1.5% och det lilla har varit lektioner som lärarna inte kommit på och frånvarolistan försvunnit ifrån så man inte kunde skriva i den. Det känns jävligt bra faktiskt, för jag är inte trött på det än, och det var väl en av de förändringarna jag kände var viktigast dessutom. Återigen det är ni själva som bestämmer att ni är skoltrötta eller vad det nu än är. Jag tror inte ni har det mycket värre än någon annan egentligen..

Och det är inte bara mina felplacerade ord och handlingar som sårar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0