Easy Way Out.

Jag är sjukt trött, föregående natt hade inte mycket sömn att ge. När jag väl sov (jag tror jag sov i alla fall) så vaknade jag tillslut av att strömmen gick klockan fem på morgonen. Återigen svårt att somna om med det där tickandet ifrån klockan på väggen som inte förflyttar visarna längre.

Konstigt nog var jag inte det minsta trött när jag väl steg upp 06:45 imorse. Efter diverse förberedelser så bar det av med buss till vaggeryd, möta upp med flickvän på station för att sedan ta tåg in till Jönköping. Tågresan fick sitt slut vid A6 och därifrån så vandrade vi genom stan till våran skola.

Skolan gick som vanligt, inget nytt som hände. Samma saker upprepar sig i princip vecka till vecka. Mediekunskap>Musik>Textkommunikation. På musiklektionen var vi tydligen inne på Discons tid och vi spelade den dryga låten I will survive. Jag tog en gitarr och ägnade mig samtidigt åt lite skönsång.

Efter skoldagen så blev det arbete som bibliotikarie.Den tiden spenderades med att läsa i min novell som fortfarande bär samma namn Brott & Straff. Sjukt hur bra en bok från en helt annan tidsperiod kan vara. Många tankar och monologer passar direkt in i dagens samhälle.

Nu ska jag snart sova och förhoppningsvis få trevligt besök i den drömvärld jag önskar besöka.
Imorgon blir det ingen skola för undertecknad och det känns väl ändå rätt bra.
Jag har texter att skriva, och skrivas ska de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0