Big black nothing

Idag har varit en väldigt lång dag, började med att jag tog mig hem från vaggeryd cirka tio över åtta med hjälp av en cykel. Var inte särskilt trött när jag kom hem så jag valde att stanna uppe. Det enda som verkligen hänt idag är väl fotbollsträningen, annars har jag hunnit med att städa lite, laga lite mat och sedan diverse andra vardagliga sysslor. Imorgon är det skola igen, det känns faktiskt rätt skönt! På fredag är det nationella prov i Engelska B, ser faktiskt fram emot det sjukt mycket!

Har sovit väldigt bra de senaste två nätterna av en speciell anledning! Denna vecka har jag även hunnit med att nästan göra ett enormt misstag, tack för att du stoppade mig.

Även blivit en del tv-tittande i brist på annat tidsfördriv. Råkade av en slump zappa förbi ett såkallat nannyprogram, sjukt egentligen. Föräldrarna fick råd som tex. att använda koppel på ungarna om de inte sköter sig när de är ute på promenad. Vid ett annat tillfälle så tvingade de barnet att sitta ensam i ett litet skyffe under trappan för att få skämmas.. När de bad ungen att be om ursäkt sa det snälla... Liksom att inte tala om för barnet vad det har gjort för fel utan bara att straffa det och tvinga fram en ursäkt. Nej, jag kan inte förstå. Jag drog en djup suck, skakade på huvudet och bytte kanal.

Kommentarer
Postat av: Kebby

Jag tycker om supernanny där dom verkligen pedagogiskt pratar med barnen och det funkar :D

2009-05-06 @ 22:16:09
URL: http://geeksquad.blogg.se/
Postat av: Ple

Det är just det! Att föra en dialog med barnen, det enda de gör med diverse bestraffningar som de har nu är att skrämma dem och visa att de gjort fel, inte vad de gjort fel. Det enda ungarna vet är att de gjort fel och att "mamma är arg på mig, mamma älskar mig inte nu" blabla Man ser ju vilken panik de drabbas utav.

2009-05-07 @ 00:11:40
URL: http://ple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0