Silence secretly tells me everything.

Sitter på jobbet och stirrar från och till på den vita klockan som hänger på väggen, den långa visaren kämpar sig framåt och har snart ännu en gång lyckats trotsa gravitationen och ställt sig helt upprätt, den korta visaren  lyckas däremot inte och pressas i ett fast grepp neråt mot sexan. En timma kvar att jobba...

Den här måndagen har i stort sett varit värdelös, mediekunskapen fördrevs genom att tyst sitta och skriva ner anteckningar på baksidan av mitt instuderingshäfte. Ingen ork och ingen lust, läraren ställer ändå en fråga till mig då han vet att jag oftast brukar ha åsikter och jag svarar kort och trött.

Vi kastar ord på varandra, vissa av dem meningsfulla, vissa av dem meningslösa. fortsätter vi med det här kommer vi väl snart att tro på dem. jag har ingen rätt att säga att någon är dummare än någon annan, jag kan inte avgöra vem som står högst på iq-skalan. Dock kan jag avgöra vem som ur min synvinkel är vettig nog att förstå mig, vem som enklast förstår vad jag säger och som kan argumentera emot. Vi får ändå aldrig glömma att inte alltid lyssna på vad folk säger, om du av någon anledning ofta ber dina vänner om åsikter trots att du själv vet vad som är rätt så kan det tillslut ske så att du börjar tro på dem.

Håll fast vid dina åsikter för i slutet är de allt du har..


Kommentarer
Postat av: jess

riktigt nice :)

2009-05-04 @ 19:52:03
URL: http://jessika-k.devote.se
Postat av: Ple

Tack så mycket:)

2009-05-04 @ 19:57:06
URL: http://ple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0