what's so easy in the evening by the morning seems insane.

Jag har en fot som är större än den andra, det jobbiga med det här är att det inte går att stödja på den. Den är röd/lila och ful. Denna fot får mig idag att stanna inne.

Balans.
Hur viktigt är det egentligen?

Vem vill inte ha en balanserad värld?
Där alla länder har samma förutsättningar.
Där hela jordens invånare har samma rättigheter.
Där vi "styrs" utav av folkets balanserade åsikter.
I en demokrati som den vi lever i tycker jag det är viktigt med en balans, det gäller inte bara att samla röster och vinna ett val för att sedan styra ett land. De där rösterna visar på ett förtroende, ett förtroende från oss till dem. Jag tycker det är fel att slappna av efter att man vunnit "makten". Det är då förtroendet ska byggas på. Jag känner att vi inte har fått den responsen vi förtjänat utav regeringen. De använde förtroendet för att själva bygga det land de vill ha. Det finns alltså ingen balans. De måste ta in åsikter, vara öppnare mot folket och verkligen tala öppet om förändringar som de vill göra. Sedan måste de be om bemötanden och väga in våra tankar i deras och tillsammans hitta en balans mellan dem.

Nu för tiden är politiken så förstörd!
Jag var förut inte särskilt intresserad, jag var yngre och jag hade andra tankar.
Socialdemokraterna skötte landet i det tysta, det var inte mycket man la märke till då som yngre.
När sedan förtroendet lämnades över till moderaterna så var det självklart att förändringar skulle ske, det var ju det som var efterlyst. Men jag tycker det är fel sorts förändringar, vi försöker till det yttersta för att bli ett litet gulleland till EU. Jag tycker vi ska vara medlemmar av eu, jag tror att t.ex euron skulle vara bra för Sverige. Det är även rätt att få europa att gå samman och jobba för varandra. Men man får aldrig glömma självständigheten. Sverige är ett land, vi måste som sagt hitta någon sorts balans mellan Sveriges tankar och EU:s.

Dessutom har man ingen aning om hur man ska rösta, det är samma politiker som när man var liten och inte brydde sig alls. I takt med att vi får nya människor som får rösta måste vi också förändra vad som kan röstas på. Det är inte konstigt att partier som Sverige Demokraterna och PiratPartiet får röster. Sverige Demokraterna är något utav det värsta vi har här i Sverige, de lyckas lura folk med hjälp av sina finurligt skrivna mål. För att förstå dem måste man läsa mellan raderna, det de strävar emot är ingenting att ha. PiratPartiet däremot är ett parti som tar ställning i frågan angående fildelning och våran integritet. Visst det låter skitbra! Ända tills man läser något liknande "Denna frågan är så viktigt för oss att vi inte tar upp andra frågor." Visst, ett partis som bryr sig om en fråga? Låter verkligen skitbra. Dessutom så samlar båda partier röster, det är skrämmande. nej vi behöver förnyelse i de partier som är seriösa.

Politiken måste förändras med folket.

hade sjukt tråkigt och det slutade med att jag bara skrev en del.
Bara tänkte och skrev så kan mycket väl finnas några fel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra skrivet !

2009-05-24 @ 14:18:25
URL: http://laadykiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0